Per
tots aquells i aquelles treballadors que vivíem en llocs apartats
del centre d'Horta, un del dies que recordem millor fou l'arribada
del metro a Horta, el 5 d'octubre de 1967, avui fa exactament 45 anys
i sembla ahir.
Porcioles inaugurant el metro a la Plaça Eivissa |
Dia de la inauguració |
Estació d'Hora 1968 |
Foto Jaume Caminal. |
Jo vivia aleshores al final del carrer Feliu i Codina a un quart caminant de casa a la boca del metro de la Plaça d'Eivissa.
Carrer Feliu Codina en els anys 60-70 |
El meu carrer a
les set del matí estava desert i quan passava pel pont de la riera
de Can Mariner, recordo baixava un vent gelat de la muntanya del
Collserola i a l'hivern hem materialment em glaçava, anava tant
tapada que només se'm veien els ulls, quin fred i quina por he
passat tot anant cap el metro!, tenia poc més de 17 anys i entrava a
treballar a les 8.
Però abans
d'arribar el metro a la plaça d'Eivissa la situació era molt pitjor
ja que hem tocava anar fins al carrer Mestre Dalmau, un dels que
travessen el Feliu Codina, davant del que abans era l'entrada de
futbol de l'Horta, per arribar-me fins el Turó de la Peira tot
vorejant-l´ho fins a l'estació de Vilapiscina que semblava que estava sola en mig d'un desert. Per mostra un botó:
Estació de Vilapicina anys seixanta |
Aquests record segurament són comuns per a tots els treballador de l'època que vivíem lluny del nucli urbà, com els del Carmel, Vall Hebron, Cases Barates, etc..
Dades tècniques:
La línia que
arribava fins a Horta era i és la linea Blava que creua de forma
transversal Barcelona, amb els seus 16,6 Km.. i les seves 23 parades,
fins fa poc que l'han allargat fins la Vall d'Hebron. Inicialment
anava d'Horta a la Sagrada família. Aquest metro utilitza vies
d'amplada internacional (1,435 mm) i un sistema d'alimentació
elèctrica de catenària, darrerament convertida en catenària
rígida. La línia és subterrània excepte en un curt tram prop de
l'Estació de Boixeres. Actualment circulen els combois més antics
del metro que estan en procés de substitució per noves unitats.
- Fonts informatives: Fotos : Grup de Facebook "Forum del Metro de Barcelona".https://www.facebook.com/groups/237532333023508/.
- La publicació de la Vanguardia facilitada per l'amic Tomàs Razquin
Les fotos antigues del metro d'horta son boníssimes mai les havía vist i això que he llegit munts de llibres de barcelona abans.
ResponEliminaNo t'imagines l'alegría que em dona quan veig al rss un post nou teu.
Una abraçada d'un veí d'horta font fargues!
no hi ha de que, a mi hem dona molt de goig escriure per persones com tu. Salutacions cordials
ResponEliminaCom sempre força interessant, continua
ResponEliminaes un modest homenatge a la dat. Gràcies.
ResponEliminaEncara recordo la parada del metro d'horta pintada tota de blau i al llarg de tota l'estació una cremallera al sostre. Ningu en te una foto?
ResponEliminahe intentat trobar-ne una però encRa no ho he aco seguit.
ResponEliminahe intentat trobar-ne una però encRa no ho he aco seguit.
ResponEliminala boca de vilapicina de la fotografia parece un espejismo en medio del desierto
ResponElimina