divendres, 5 d’octubre del 2012

AVUI FA 45 ANYS QUE EL METRO VA ARRIBAR A HORTA

Per tots aquells i aquelles treballadors que vivíem en llocs apartats del centre d'Horta, un del dies que recordem millor fou l'arribada del metro a Horta, el 5 d'octubre de 1967, avui fa exactament 45 anys i sembla ahir.



Porcioles inaugurant el metro a la Plaça Eivissa

Dia de la inauguració


Estació d'Hora 1968
Foto Jaume Caminal.


 





Jo vivia aleshores al final del carrer Feliu i Codina a un quart caminant de casa a la boca del metro de la Plaça d'Eivissa. 



Carrer Feliu Codina en els anys 60-70
 
El meu carrer a les set del matí estava desert i quan passava pel pont de la riera de Can Mariner, recordo baixava un vent gelat de la muntanya del Collserola i a l'hivern hem materialment em glaçava, anava tant tapada que només se'm veien els ulls, quin fred i quina por he passat tot anant cap el metro!, tenia poc més de 17 anys i entrava a treballar a les 8.

Però abans d'arribar el metro a la plaça d'Eivissa la situació era molt pitjor ja que hem tocava anar fins al carrer Mestre Dalmau, un dels que travessen el Feliu Codina, davant del que abans era l'entrada de futbol de l'Horta, per arribar-me fins el Turó de la Peira tot vorejant-l´ho fins a l'estació de Vilapiscina que semblava que estava sola en mig d'un desert. Per mostra un botó:


Estació de Vilapicina anys seixanta

Aquests record segurament són comuns per a tots els treballador de l'època que vivíem lluny del nucli urbà, com els del Carmel, Vall Hebron, Cases Barates, etc..





Dades tècniques:

La línia que arribava fins a Horta era i és la linea Blava que creua de forma transversal Barcelona, amb els seus 16,6 Km.. i les seves 23 parades, fins fa poc que l'han allargat fins la Vall d'Hebron. Inicialment anava d'Horta a la Sagrada família. Aquest metro utilitza vies d'amplada internacional (1,435 mm) i un sistema d'alimentació elèctrica de catenària, darrerament convertida en catenària rígida. La línia és subterrània excepte en un curt tram prop de l'Estació de Boixeres. Actualment circulen els combois més antics del metro que estan en procés de substitució per noves unitats.


  • La publicació de la Vanguardia facilitada per l'amic Tomàs Razquin


8 comentaris:

  1. Les fotos antigues del metro d'horta son boníssimes mai les havía vist i això que he llegit munts de llibres de barcelona abans.

    No t'imagines l'alegría que em dona quan veig al rss un post nou teu.

    Una abraçada d'un veí d'horta font fargues!

    ResponElimina
  2. no hi ha de que, a mi hem dona molt de goig escriure per persones com tu. Salutacions cordials

    ResponElimina
  3. es un modest homenatge a la dat. Gràcies.

    ResponElimina
  4. Encara recordo la parada del metro d'horta pintada tota de blau i al llarg de tota l'estació una cremallera al sostre. Ningu en te una foto?

    ResponElimina
  5. he intentat trobar-ne una però encRa no ho he aco seguit.

    ResponElimina
  6. he intentat trobar-ne una però encRa no ho he aco seguit.

    ResponElimina
  7. la boca de vilapicina de la fotografia parece un espejismo en medio del desierto

    ResponElimina